قهوه در مقابل اسپرسو : تفاوت چیست؟

هیچ چیزی مثل یک فنجان قهوه خوب برای شروع روز تعطیل وجود ندارد. این که آیا شما می خواهید روز تعطیل را با اسپرسو یا یک فنجان قهوه معمولی شروع کنید ، نتیجه نهایی این است که می خواهید آن را به طعم عالی بخورید.

اما آیا تا به حال فکر کرده اید که تفاوت قهوه در مقابل اسپرسو چیست و چه چیزی باعث طعم آنها تا این حد متفاوت می شود؟

در ادامه بخوانید تا به تمام سؤالاتی که در مورد تفاوت بین نوشیدن قهوه در مقابل اسپرسو دارید پاسخ دهید.

قهوه با اسپرسو چه تفاوتی دارد ؟

تفاوت بین قهوه و اسپرسو در نحوه تهیه قهوه ، اندازه به علاوه طعم و استحکام کلی است. هم قهوه و هم اسپرسو می توانند از همان دانه های قهوه و سطح رست قهوه و آسیاب قهوه استفاده کنند. می توانید هر دو را با قهوه منبعی و یا مخلوط قهوه دم کنید.

اسپرسو با چرخ ریز و 9 اتمسفر فشار پخته می شود تا آب گرم را از طریق فیلتر به مدت 30 ثانیه مجبور کند.

قهوه قطره ای امنیت درشتی را ایجاد می کند و از جاذبه و فشار بسیار کمتری برای دم کردن قهوه به مدت 4 دقیقه استفاده می کند.

علاوه بر این ، اسپرسو غلیظ تر است و طعم قوی تری به آن می دهد بنابراین از اندازه ای کوچکتر از یک فنجان مست می شود.

سرانجام ، طعم قهوه برای این دو نوع نوشیدنی نیز متفاوت است ، به طوری که اسپرسو طعم قوی تری دارد و آنطور که می خواهید با یک قهوه ریخته یا قطره چربی که طعم کمتری دارد ، نخوردید.

اسپرسو چیست ؟

اسپرسو نوعی قهوه متفاوت است و اگرچه برخی افراد برای پخت و پز آن از دانه های مختلف قهوه استفاده می کنند ، لازم نیست زیرا عمدتاً در دستگاه آن متفاوت است ، اما در پایان ، شما هنوز هم قهوه را در هنگام نوشیدن اسپرسو یا قطره قهوه در بدن خود قرار می دهید.

طعم و طریقه تمایل به نوشیدن اسپرسو در مقایسه با قهوه معمولی متفاوت است. اسپرسو قوی تر و غلیظ تر است و معمولاً در یک لیوان شلیک کوچک سرو می شود ، در حالی که معمولاً قهوه معمولی از یک فنجان قهوه نوشیده می شود.

قهوه اسپرسو معمولاً با سه لایه به آن پایان می یابد. لایه زیرین “قلب” نامیده می شود و معمولاً یک رنگ قهوه ای تیره است. لایه میانی “بدن” نامیده می شود و معمولاً به رنگ قهوه ای کارامل است.

لایه بالایی “کارما” است و لایه ای از کرم است که در بالای مایع قرار می گیرد. معمولاً از طعم معطر شیرین برخوردار است. اگر تاکنون از یک کافه بازدید کرده اید که اسپرسو کارهای هنری ساده ای در طبقه بالایی داشته است ، این کار با دستکاری لایه کارما انجام می شود.

علاوه بر نوشیدن مستقیم ، اسپرسو اغلب به عنوان پایه ای برای انواع دیگر قهوه ها ، مانند کاپوچینو ، کارامل ماکیاتو ، لاته ، آمریکاییو یا ری استارت استفاده می شود.

آیا اسپرسو نسبت به قهوه کافئین بیشتری دارد؟

اسپرسو هنگام مقایسه وزن یا حجم مایعات ، کافئین بیشتری نسبت به قهوه قطره ای دارد. این کل داستان نیست. اسپرسو به دلیل طعم شدید آن معمولاً در فنجان های کوچک سرو می شود ، در حالی که معمولاً قهوه قطره ای در یک فنجان قهوه معمولی سرو می شود.

این بدان معنی است که شما در آخر نوشیدن قهوه قطره ای بیشتر در دوز معین در مقایسه با اسپرسو را به پایان می رسانید. بسته به اندازه ظروف مورد استفاده و دم کردن قهوه ممکن است متوجه شوید که یک وعده غذایی متوسط ​​اسپرسو حدود هشتاد میلی گرم کافئین در مقایسه با هشتاد تا صد و بیست میلی گرم در یک فنجان قهوه دارد.

بنابراین اگر حجم خالص خود را پشت سر بگذارید ، مطمئناً اسپرسو قوی تر است. هنگامی که به مقدار متوسط ​​خود نوشیدنی می پردازید ، قهوه قطره ای کافئین بیشتری را در روز شما قرار می دهد.

روش های مختلف دم آوری

کافی شاپ می تواند به روش های مختلفی انجام شود ، به عنوان مثال با استفاده از V60 یا کمکس ، اما ایده همان است که اجازه می دهد گرانش انجام کار را انجام دهد. برای ایجاد قهوه نیازی به فشار نیست

از آنجا که قهوه صافی با جاذبه پخته می شود ، باید مدت زمان بیشتری دم شود تا آب داغ از طریق دانه های قهوه فیلتر شود و لوبیا را به اندازه کافی طولانی اشباع کند (اما نه به میزان زیادی) تا ویژگی های دانه های قهوه را نشان دهد.

قهوه اسپرسو برای تهیه آن به یک دستگاه اسپرسو مخصوص نیاز دارد. این دستگاه آب گرم را از طریق کارخانه قهوه با 9 اتمسفر فشار دمنده مجبور می کند ، که قهوه ای را که می نوشید به سرعت جدا می شود و باعث یک تزریق بسیار قوی تر در این فرآیند می شود.

به طور کلی ، باید بگذارید قهوه فیلتر قهوه را حدود 4 دقیقه دم بکشد ، اما یک دستگاه اسپرسو می تواند ظرف 30 ثانیه یک فنجان اسپرسو درست کند.